
Lõbusad pulmamängud külalistele ja pruutpaarile – 20 ideed!
Kui teie pulmapeo külaliste nimekiri on kirju: sugulased, vanad sõbrad, kolleegid, keda teine pool ei tunne, siis on üks lihtne võti, mis aitab kohe algusest peale luua mõnusa ja ühtse meeleolu-mängud. Just lõbusatest suhtlemismängudest saab alguse soe ja vaba atmosfäär, mida kõik pulmast ootavad. Kui inimesed saavad omavahel paremini tuttavaks ja naeravad koos, muutub ka ülejäänud päev isiklikumaks ja vabamaks.
Selles postituses leiate valiku lihtsaid ja lõbusaid Eesti pulmamänge, mis sobivad nii tutvumiseks kui ka hilisemaks programmiks. Kõik mängud on testitud Eesti pulmades ning lõbu ja nali on garanteeritud.
Pulma tutvumismängud
Tutvumismängud aitavad külalistel “jää sulatada” ehk paremini üksteisega tutvuda, leida ühiseid jooni ja tekitada kohe pulmapeo alguses mõnusalt vaba ja lõbusa meeleolu.
1. „Leia keegi, kes…“ ehk tutvumise bingo
Külalised saavad bingo kastikestega lehed või tavalised küsimustega lehed, kus on väited nagu:
- “On sündinud samal kuul kui sina”
- “On pruutpaari koolikaaslane”
- “Kellel on kodus rohkem kui 3 lemmiklooma”
- “Kellel on kõige pikemad juuksed”
- “On pulmas kõige noorem külaline”
Eesmärk on leida inimene, kelle kohta see väide käib ja sinna kasti tema nimi kirjutada. Lisamotivatsiooniks võib teha ka väikese võistluse, et esimesed 5, kes kiiremini täidavad, saavad mingi erilise auhinna. Selleks võib olla ka kraabitav lotopilet.

Tutvumise bingo küsimustega.
2. Rivistumismäng
Pulmaisa kutsub külalised ritta näiteks:
- Vanuse järgi.
- Selle järgi, kes tuli kõige kaugemalt.
- Selle järgi, kes on kõige kauem koos olnud.
Inimesed hakkavad suhtlema, positsioone vahetama ja end liigutama.
3. Nimemäng ja/või lühitutvustus
Kõik külalised saavad korraks sõna, kas siis mikriga või enda laudkonnas:
- „Tere, mina olen Jaanika, pruudiga koos laulnud kooris.“
- Või paluge igal inimesel enda nime esimese tähega öelda omadussõna, mis teda iseloomustab (nt “Ma olen Mari – Mahe Mari!”).
Mängud pruutpaarile
Pulmapäeval on kogu tähelepanu pruutpaaril ning seetõttu on need mängud loodud selleks, et nende omavahelist sidet tähistada, tuua välja ootamatuid seiku ning pakkuda külalistele rõõmu ja äratundmist. Natuke nalja, natuke südamlikkust ja palju elevust, täpselt nii nagu üks hea armastuslugu ikka.
4. Kingade mäng (klassika!)
Pruut ja peigmees istuvad seljaga teineteise poole, mõlemas käes üks king (üks enda, teine partneri oma).
Pulmaisa esitab küsimusi nagu:
- „Kes ütleb esimesena vabandust?“
- „Kes sööks iga päev rämpsu?“
- „Kes on rohkem Instagramis?“
- “Kumb esimesena teleka ees magama jääb?”
Paar vastab tõstes selle kinga, kellele kohta väide kehtib. See on lõbus nii pruutpaarile kui külalistele, alati töötab. Kingade asemel kasutatakse ka pruutpaari nägudega pulgakesi või tokikesi.
5. Pruutpaari viktoriin
Külalised saavad igaüks pulgakese, mille otsas paber. Paberi üks külg on valge, teine must illustreerides siis pruuti või peigmeest. Vastates küsimustele pruutpaari kohta, saavad valida vastava vastava paberipoole. Ka pruutpaar ise saab samasuguse pulga. Nemad pannakse toolidele istuma, teised kogunevad nende ümber.
Pulmaisa hakkab küsima analoogseid küsimusi:
- Kes ütles esimesena “Ma armastan sind”?
- Kellel on alati telefonis rohkem kui 1 äratuskell?
- Kes annaks esimesena alla kui peaks dieeti pidama?
- Kumb läheks tõenäolisemalt võõraste inimestega üksikule saarele?
- Kumb unustab alati midagi maha?
See on äge ja lõbus mäng, kus saavad korraga mängida nii külalised kui pruutpaar ise. Külalised saavad näha, kes tunneb pruutpaari kõige paremini.

Pruutpaari teemaline viktoriin, kus vastata savad nii külalised kui pruutpaar ise.
6. Reisime ajas tagasi
Pulmaisa loeb ette “eluloolisi peatusi”, mida on eelnevalt sõpradelt kogunud, näiteks:
- “2015: Käisime pruudiga Portugalis ning ta teatas, et ootab beebit”
- “2018: Peigmees oli Rally Estonial ning jäi kaasaskantava tooli peal magama. Kui läksin teda üles ajama, siis kukkus tooliga ümber.”
- Aastast “ei mäleta”: Peigmees oli alati koolisööklas esimene, kes minu eest kõik kartulid endale krabas. Ta ise ei jõudnud nii palju süüa, lihtsalt ahne.”
Pruutpaar peab ära arvama, kelle lugu see on. Saab nostalgiat ja palju naeru, sest igaühe lugu on erineva. Võib lisada ka fotosid.
Mängud pulmakülalistele
Kui osa mänge olid ainult pruutpaarile ja/või külalistele, siis edasi tutvustame selliseid mänge, millest pruutpaar ise osa ei võta ehk need mängud on mõeldud ainult pulmakülalistele.
7. Rooside sõda
See mäng põhineb tuntud telemängul ja sobib pulma ideaalselt! Külalised saavad mõõtu võtta, samal ajal kui pruutpaar saab kõrval rahulikult kaasa elada.
Kuidas mängida?
- Külalised jagatakse kaheks võistkonnaks (näiteks pruudi võistkond ja peigmehe võistkond).
- Pulmaisa esitab küsimusi, mille vastused on kogutud näiteks pruutpaari sõpradelt ja perelt enne pulma või eelnevalt koostatud nimekirjast.
- Tiimid peavad pakkuma kõige populaarsemaid vastuseid. Õiged tabamused annavad punkte.
Näidisküsimused:
- Mida peaks pulmareisile kindlasti kaasa võtma? (Nt pass, päikesekreem, ujumisriided, rahakott, hea tuju vms)
- Mida ei tohi naisele kunagi öelda, kui tal on paha tuju? (Nt „Rahune maha!“, „Kas sul jälle päevad?“, „Äkki oled liiga emotsionaalne?“)
- Mille pärast paarid kõige sagedamini tülitsevad? (Nt raha, koristamine, sugulased, nutiaeg, televiisori pult)
- Mida mees kunagi poodi minnes ei osta, isegi kui naine palub? (Nt õige suurusega sukkpüksid, tampoonid, spetsiaalne kosmeetika)
8. Pruudi- ja peigmehe tiimide “võidujooks”
See ei ole jooksuvõistlus, vaid kiiruse peale võistlemine kogu tiimiga. Esmalt moodustatakse kaks rivi, kus inimesed seisavad üksteise selja taga: üks pruudi, teine peigmehe sõpradest/külalistest. Seejärel ütleb pulmaisa tegevuse, mida tuleb järjest teha kogu rivil. Näiteks tuleb alustada kallistamisega, kes jõuab kalli esimesena rivi lõppu anda, saab punkti. Teise asjana võib näiteks kätt suruda, kolmandana kükitada, neljandaks midagi sosistada, viiendaks käeplaks vms.
See on selline vahva ja kiire mäng, milles saavad kõik kaasa lüüa. Samuti ei nõua see erilist ettevalmistust ning seda on lõbus jälgida.

Võistlus, kus pruudi ja peigmehe tiimid on üksteise selja taga ja teevad kiiruse peale käesurumist.
9. Pruutpaari viktoriin
See mäng võimaldab taas natuke liikumist ning paneb külalised proovile, kes tunneb pruutpaari kõige paremini? Pulmaisa esitab küsimusi, millele saab vastata vaid „jah“ või „ei“.
See on vahva viktoriin, kus külalised saavad vastates liikuda kas paremale või vasakule poole. Näiteks küsitakse pruutpaari kohta küsimus: “Kas nad on koos reisinud rohkem kui kümnes eri riigis”? Need kes vastavad “jah”, liiguvad pulmaisa vasakule käele, need kes vastavad “ei” liiguvad paremale. Need kes valesti vastasid, langevad mängust välja. Lõpuks jääb alles üks võitja, kes pruutpaari kõige paremini tunneb. Teda oleks tore ka auhinnaga premeerida. Küsimused saab koostada vastavalt paarile, kuid saab ka lisada humoorikaid küsimusi lisaks, näiteks:
- Kas peigmees norskab?
- Kas pruut räägib unes?
- Kas nad on tülitsenud selle üle, kelle kord on prügi välja viia?
10. 12 kuu mäng
See mäng on lõbus viis luua pruutpaarile ja külalistele ühiseid mälestusi terveks järgnevaks aastaks, sest iga kuu toob kaasa väikese üllatuse või ühise tegevuse.
Kuidas mängida?
I Variant:
- Pulmaisa viib läbi erinevaid väikesi väljakutseid (nt tantsu, liikumise või naljaülesandeid), mille käigus osalejad järk-järgult välja langevad. See võib olla ka klassikaline muusikaline toolimäng.
- Iga välja langenud osaleja tõmbab endale ühe pileti, millel on kirjas kuu ja ülesanne.
Näidised kuuülesannetest:
- Märts – viia pruutpaar kevadisele jalutuskäigule looduses.
- Juuli – korraldada neile suvine piknik.
- November – kutsuda pruutpaar sooja õhtusöögile või filmiõhtule.
- Detsember – tuua pruutpaari ukse taha piparkoogid või kuum jook, tuua neile metsast kuusepuu.
Iga osaleja saab niimoodi võimaluse teha pruutpaarile midagi erilist ning tuua neile rõõmu ka pärast pulmapidu.
II Variant: tegevuste vahetus
Selles variandis pakuvad omapoolse tegevuse nii pruutpaar kui ka külalised.
Pruutpaar paneb välja 2 enda välja mõeldud tegevust, mida nad järgmisel aastal kindlasti teha tahaksid.
Näiteks:
- Romantiline õhtusöök ja näituse külastus Fotografiskas.
- Ühine kanuumatk looduses koos piknikuga.
Seejärel saavad külalised purki panna oma ettepanekud, mis võiksid nende tegevustega haakuda või neid täiendada.
Näiteks:
- Fotografiska õhtusöögi juurde saab igaüks teha enda samaväärse ettepaneku: korraldada ööbimine pruutpaarile kusagil hotellis, viia nad uude restorani sööma jne.
- Kanuumatka juurde teha pakkumine näiteks: ühine padeliturniir koos treeneri ja pärast toreda saunaõhtuga.
Hiljem valib pruutpaar välja kõige ägedamad ettepanekud ja need lähevad päriselt plaani koos nende enda välja pakutud tegevustega. Ehk lõpuks saab toreda elamuse nii külaline kui pruutpaar.
11. Lennukite lennutamise mäng
Kuidas mängida?
- Iga külaline kirjutab A4 paberile soovi pruutpaarile.
- Seejärel voldib ta paberist lennuki just sellise kujuga, nagu meeldib.
- Peokoha trepil (või muus sobivas kohas) visatakse lennukeid kordamööda.
Kõige kaugemale lennanud kolm lennukit kuulutatakse võitjateks ning nende sees olnud soovid loetakse kogu rahva ees ette. Need peavad kindlasti täide minema. 🙂

Lennukite lennutamise mäng.
12. Too mulle see asi
See on üks kõige lõbusamaid ja hoogsamaid külalistemänge, kus saavad kaasa lüüa kõik pulmalised korraga. Pulmaisa hüüab ette ülesande, ja külalised peavad kiiresti tooma või näitama just seda eset. Kiiremad saavad punkte või väikese auhinna.
Kuidas mängida?
- Pulmaisa ütleb, mida peab tooma või kelle lavale tooma.
- Kõik külalised hakkavad korraga otsima ja võidu jooksma.
- Esimesena kohale jõudnud saab auhinna või lihtsalt kõva aplausi.
Näited ülesannetest:
- “Too mulle suur pudel gaasiga vett!”
- “Too mulle naine, kellel on punased huuled.”
- “Too mulle inimene, kellel on samal päeval sünnipäev kui pruutpaaril.”
- “Too mulle külaline, kes oskab tantsida Kaera-Jaani.”
- “Too mulle 1 peavalutablett.”
Asjade toomisel saab olla väga loov. See tekitab toreda sagimise ja tekitab taaskord liikumist.
13. Pildimäng “Millal see oli?”
Selle mängu jaoks on pruutpaar varasemalt otsinud välja enda suhtest erinevaid pilte, mida pulmaisa külalistele näitab. Mäng võiks olla 3-4 liikmelistes tiimides. Iga tiim saab pastaka ja paberi ning kirjutab enda vastuse paberi peale üles. Näiteks on pruutpaar välja otsinud pildi enda esimesest ühisest reisist. Pulmaisa küsib, et millal ja kus on see pilt tehtud. Kui on õigesti kirjutatud nii aeg kui koht, saab tiim kaks punkti. Niimoodi järjest erinevaid pilte näidates selgub, milline tiim teab pruutpaari kõige paremini.
Ideed, milliseid pilte valida:
- Esimene ühine jõulupidu või aastavahetus
- Esimene kodu või kolimise hetk
- Pulmaeelne reis või puhkus Eestis (nt mõni lahe matk või kontsert)
- Hetk, kus kohtusid sõprade või sugulastega esimest korda
- Pilt sõbra (kes on ka pulmas) pulmapeost
- Esimene ühine lemmikloom / auto / kodumasin jne
Mäng, kus saab koos meenutada ning toob vanu häid emotsioone meelde.
14. Äiad koorivad kartulit
Osalejad ehk äiad seisavad üksteise järel nii, et tagumine pistab oma käed esimese kaenla alt ette. Eesmine mängija on justkui “peaga ja jutuga” mees, aga käed kuuluvad hoopis selja taga olevale kaaslasele. “Peaga mees” seletab ja juhendab, justkui kooriks ta ise kartulit, aga tegelikult toimetavad hoopis selja tagant ulatuvad käed. Eesmärk on kartul ära koorida või vähemalt proovida. See on väga naljakas ja kaasahaarav mäng. Jutustaja ei saa ise midagi teha, käte omanik ei näe aga üldse, mis toimub.

Pulmamäng äiadele.
Mängud tulevasele pruudile ja peigmehele
Pulmade lõpus ootab alati ees hetk, kus vallalised saavad lavale ja publik elab suure elevusega kaasa. Traditsiooniline lillekimbu viskamine on klassika, kuid sellele on ka mitmeid lõbusaid ja loomingulisi alternatiive. Sama saab teha ka meeste jaoks, pakkudes neile humoorikat ja sümboolset väljakutset, näiteks mõne „meheliku auhinna“ või ootamatu kingituse vormis.
Pruudikimbu mängud (ilma viskamiseta)
- Paelade tõmbamine – pruudi lillekimbu külge kinnitatakse paelad, iga vallaline tõmbab ühe, aga ainult üks pael on päriselt kimbuga seotud. Võitja selgub tõmbamise hetkel.
- Kimbu loosimine – kimp antakse hoopis väikese üllatusena välja loosi alusel.
- Kimp mitmeks osaks – pruut teeb kimbu lahti ja jagab selle väiksemateks lillekimpudeks, nii saavad rõõmu korraga mitu vallalist.
- Klassikaline kimbuvise – pruut viskab lillekimbu vallaliste naiste poole. Kes selle püüab, on traditsiooni järgi järgmine abielluja. See on pulmade üks legendaarsemaid ja oodatumaid hetki.
- Pruut ise valib saaja – väga armas viis anda see edasi mõnele heale sõbrannale, kes näiteks abiellumist või kihlumist kaua oodanud.

Pruudikimbu paelade tõmbamine.
Meestele mõeldud alternatiivid
- 6-pack mäng – peigmees toob lavale sümboolse „auhinna“ – näiteks 6-pack õlu. Karbi külge saab kinnitada paelad, millest vaid üks on tegelikult karbiga ühendatud. Mehed tõmbavad kordamööda paelu ja nii selgubki, kes on „õnne võitja“.
- Humoorikas loosimine – meeste seast loositakse välja “järgmine peigmees”. Auhinnaks võib olla midagi sümboolset ja lõbusat, näiteks lips, kikilips või naljakas kingitus nagu „päris mehe grillitangid“.

6-pack mäng vallalistele meestele.
Õige mäng aitab ületada jää, tuua esile pruutpaari loo ja hoida külalisi aktiivselt kaasatuna kogu päeva jooksul. Olgu selleks „Leia keegi, kes…“ bingo, kingade mäng, rooside sõda või humoorikas „Äiad koorivad kartulit“, iga mäng lisab peole annuse nalja, liikumist ja ühtekuuluvustunnet. Leidke endale meelepärasemad ning valusad põsed on naermisest garanteeritud.